logo
 Podobne Stronka Domu Dziecka w Przybyslawicach =]PKS Wrocław Wrocław Zakopane pks Koszalin Koszalin Tychowo PKS bielsko-biała rozklad odjazdów autobusów PKS Włocławek - Katowice dużo ludzi PKS Jaslo Krosno rozklad jazdy PKS z Wrocławia do Siemiatycze przez Mławę PKS Łódź Zakopane jaki autobus
  • page 1770
  • beta karoten tabletki
  • rozkklad pkp pl
  • wojciech kilar
  • szkola podstawowa w siedlcach
  • Stronka Domu Dziecka w Przybyslawicach =]


    Temat: connex?


    Właścicielem PKP IC jest organ wydający koncesję.
    Cóz więc w tym dziwnego?


    czy Glowny Inspektorat Kolejnictwa [GIK] byl wlascicielem PKP-Intercity??
    tak wiec delikatnie mowiac- mijasz sie z prawda


    Jestem prawie pewien, że jeżeli będzie powstawała spółka Koleje
    Wielkopolskie (z pominięciem udziału PKP) to bez względu na fakt,
    czy partner bedzie miał właściwy tabor czy nie - o koncesję będzie
    walczył długo. :(


    ...i tutaj kolego widac Twoja nieznajomosc tematu. Obecnie wydaje sie
    LICENCJE na prowadzenie ruchu. Dostac ja moga wszelkie podmioty po
    zaplaceniu 1750 euro, nawet nie posiadajace taboru- vide PKS Zielona Gora.
    Proponuje zapoznac sie z tym linkiem:
    http://www.utk.gov.pl/kom-przewoznicy.php
    P.


    Źródło: topranking.pl/1567/connex.php


    Temat: Konkurs] Najśmieszniejsza nazwa miejscowoś ci
    Dnia Wed, 05 May 2004 18:42:14 +0200, jaQbek <ad@na.koncu.postu
    napisał:


    Ogłaszam konkurs  na najśmieszniejszą / najgłupszą nazwę miejscowości,
    jaką mieliście okazję zauważyć w czasie waszych podróży koleją.
    Generalnie powinny byc to miejscowości będące na szlaku, ale przyjmuję
    tez nazwy miejscowości, które w jakiś inny sposób wpadły wam w oko
    podczas podróży koleją. Nie są honorowane miejscowości, które
    zauważyliście jadąc autobusem, samochodem lub w inny sposób niż
    pociągiem   Moje typy to:

    1. Swornegacie - miejscowość tą zauważyłem na rozkładzie PKS - u w
    Chojnicach, wiszącym na budynku dworca kolejowego
    2. Męcikał: linia Chojnice - Kościerzyna, 2 stacje za Chojnicami
    3. Morzeszczyn: linia 430, między Tczewem a Laskowicami Pom.


    Dopisuję: MISIE na trasie Łuków - Biała Podlaska
                    NIEDŹWIEDŹ na trasie Miechów - Kraków
                    NIEDŹWIEDŹ WIELKOPOLSKI na trasie Ostrów Wlkp. - Kępno


    Źródło: topranking.pl/1567/konkurs,najsmieszniejsza,nazwa,miejscowos,ci.php


    Temat: Urzędnicy przeciwko prywatnym busom... cd
    mcmaxim1


    A ja bym nie popieral, gdyz mam pomysl - wlasciwie wymyslony przez kolege.
    Poniewaz mamy zamiar wejsc na rynek kolejowy (prace sa bardziej niz
    zaawansowane), i zwiazane z tym jest dogadanie sie z busiarzami aby
    przywozili
    ludzi z wiosek na stacje kolejowa, zamiast na dworzec PKS, skoro do
    pociagu
    maja daleko, a busa pod nosem. Do tego zrobic jeden system biletowy, i
    polaczyc bilet kolejowy z busowym. A zeby ktos teraz nie powiedzial iz
    jestem
    hipokryta - wyjasniam: nie jestem ideologicznym przeciwnikiem busow,
    poniewaz
    tam gdzie torow brak, jakas komunikacja byc musi. Ale tam gdzie tory sa -
    ta
    komunikacja powinna sie odbywac srodkami transportu szynowego. // cyku-
    cyku-
    cyku ... ;-]


    Bo to też zależy od regionu. Na Lubelszczyźnie większość osób chce mieć
    bezpośrednie połączenie do centrum miasta czy stolicy województwa spod domu
    i na pohybel temu kto chciałby wprowadzać jakieś przesiadki, systemy i
    wspólne bilety. Taka mentalność. Może w Wielkopolsce czy w Niemczech ludzie
    wolą jeździć z przesiadkami, nie wiem. Gdyby Lublin i Świdnik leżały w
    Niemczech, pewnie do Kalinówki czy Zadębia jeździłoby się najpierw pociągiem
    do Świdnika a potem skomunikowanym Manem do miejsca przeznaczenia. Trochę
    naookoło, ale przynajmniej kolej jest na pierwszym miejscu :-)

    BTW - ciekaw jestem jaką miałbyś propozycję w "cywilizowanym systemie" na
    połączenie Lublin - Biała Podlaska albo Lublin - Biłgoraj

    pozdrawiam aron

    pozdrawiam
    aron


    Źródło: topranking.pl/1567/urzednicy,przeciwko,prywatnym,busom,cd.php


    Temat: Poszukiwani MK z Wielkopolski i województw ościennych
    Otello_ popelnil byl nastepujacy tekst:
    : Witam!
    : Natchn??o mnie na napisanie tych kilku zda? po dzisiejszej lekturze G?osu
    : Wielkopolski. Ot??, pkp zapewnia Nas wszystkich ?e po?owa poci?g?w regionalnych
    : je?d??cych po wlkp. i wi?kszo?? pospiesznych od grudnia przestanie kursowa?.

    No i slusznie. Przeciez to skandal, popatrz jak te pociagi na trasie
    Poznan-Wroclaw sa zatloczone (osobowe i pospieszne, ekspresy pustawe).
    Przeciez nie mozna dopuszczac do tego zeby ludzie w takich warunkach jechali,
    dzieki tym cieciom zmniejsza sie straty PKP (bo do kazdego pasazera sie
    doplaca) oraz zapewni sie pasazerom wiekszy komfort (IC albo PKS zamiast
    EN57). Jak juz sie uporaja z PR to sie wezma tez za IC, w koncu
    tez przynosi straty. Dochodowe jest tylko Cargo (tylko nie wiem
    czy dalej bedzie jak przestanie zarabiac na wynajmowaniu lokomotyw).
    W kazdym razie za pare lat ma nie byc zadnych przewozow pasazerskich,
    juz o tym pisalem na grupie:
    http://www.kolej.pl/~mczapkie/inne/dnoPKP.gif

    : Planuj? r?wnie? ca?kowicie zawiesi? ruch na liniach do Krotoszyna tj.
    : Ostr?w-Krotoszyn-Leszno i Ole?nica-Krotoszyn-Jarocin.

    No i bardzo dobrze. Taki jest trend - jak zobaczylem ze na
    Ostrow-Glogow nie ma pospiesznego a osobowe jakos dziwnie rzadko
    i o dziwnych porach kurskuja, to sie od razu domyslilem ze linia
    do wyciecia. A Leszno-Zbaszynek kiedy?

    Sorry za sarkazm ale rece opadaja po prostu.

    Mc


    Źródło: topranking.pl/1568/poszukiwani,mk,z,wielkopolski,i,wojewodztw.php


    Temat: Bystrzyca od 4.05 Ex
    Przejrzałem wstecz posty do 16.04, więc chyba jeszcze nie było:

    Poprawką nr 102 do SRJP zmienia się kategorię pociągu BYSTRZYCA z IC na Ex.
    Wynika z niej, że dotyczy to zarówno pełnej relacji Lublin - Wrocław - Lublin,
    jak i weekendowej skróconej Warszawa - Wrocław - Warszawa.

    Tak oto kończy się bodaj 10-letnia historia IC w Lublinie, może jednak nie na
    zawsze. Muszę przyznać, że po ubiegłorocznych zapowiedziach PKP IC totalnej
    likwidacji BYSTRZYCY na odc. Warszawa - Lublin, to już wolę takie rozwiązanie,
    niż zapowiadane wtedy. W końcu dzienne i dość szybkie połączenie Lubelszczyzny
    z Dolnym Śląskiem jest ok, tym bardziej że i do Wielkopolski też jest
    korzystne. No bo nocny do Wrocławia / Jeleniej Góry umiera jak ten, który
    dokonał żywota do Kudowy Zdr., a ludzie wolą jeździć nocnym autobusem PKS
    Puławy, który jeździ w relacji Tomaszów Lub. - Zamość - Lublin - Puławy - ... -
    Wrocław - Kłodzko.

    Zastanawiam się tylko, co zmieni się od 4.05 w obsłudze BYSTRZYCY?
    1. Rozkład wydaje się pozostanie bez zmian +
    2. Cena będzie nieco niższa (+)
    3. Tabor podejrzewam dadzą gorszy, choć i ten obecny pozostawiał wiele do
    życzenia (-)
    4. Dla MKów: czy dalej EP09, a jeśli nie to co zamiast?

    A na marginesie: chyba jeszcze PRUSA mają też zdegradować.


    Źródło: topranking.pl/1568/bystrzyca,od,4,05,ex.php


    Temat: PKP mości gniazdko kolejnemu busiarzowi
    MOs810 <witoldstasiewskiWYTNI@interia.plnapisał(a):


    Jakiś czas temu wywołałem taki temat busiarzy ze Złotowa, którzy jeżdżą do
    Piły wzdłuż linii kolejowej (można to wyguglać jakoś przez Złotów +
    busiarze).
    PKS wywalił ich ze swojego dworca, bo to konkurencja, więc kto ich
    przygarnął? - oczywiście PKP. Przystanek zrobili busiarzom na ścianie
    dworcowej. Pisałem wówczas do PKP w tej sprawie, no to z ociąganiem, ale
    wykopali bandę. I co się teraz dzieje? To samo, tylko w Poznaniu.


    ale PKP dobrze robi.
    Bo wynajmując busiarzom przystanek ZARABIA na tym. A gdyby PKP ich nie
    przygarnęło to wynajęliby sobie przystanek od kogoś 100 m dalej i jeździliby
    nadal, zarobiłby ktoś inny, a PKP miałoby figę.

     W ogóle WZPR


    ma jakąś słabość do kolegów (bo nie napiszę konkurencji) z busików.
    Otóż na samym Głównym, przy Letnim, stoi sobie przystanek firmy busiarskiej
    PAIL (nie wiem czy dobrze zapisałem) oferujący przejazdy do Gorzowa Wlkp.
    13.15, 19.40 są odjazdy.


    no widzę że cywilizowana Wielkopolska zaczyna brać przykład z Lubelszczyzny.
    Brawo!!! 10 lat póżniej ale zawsze.


    Czyli mamy kolejny przykład na to, że gdy busiarza
    wykopią ze wszystkich miejsc, to przygarnie go na pewno PKP i jeszcze
    cmoknie.


    nie cmoknie tylko ubije interes.

    pozdrawiam aron


    Źródło: topranking.pl/1569/pkp,mosci,gniazdko,kolejnemu,busiarzowi.php


    Temat: Nowy RJP dla linii 181
    No coz, zarowno dla woj. lodzkiego jak i opolskiego jest to linia
    kompletnie marginalna i bez wiekszego znaczenia ekonomicznego. Miedzy
    Wieluniem i Kepnem kursuje przeciez mase PKSow ( ok. 20 par dziennie
    ZTCP), z Wielunia do Krzepic jest ok. 10 polaczen PKS dziennie, o
    busach nic nie wiem,. ale ostatnio i w Wielkopolsce ich powoli
    przybywa to moze i tam juz sa.
    Nie ma tam chyba jakichs potwornych korkow ktore uzasadnialyby
    koniecznosc utrzymywania kibli.

    pozdrawiam aron


    Źródło: topranking.pl/1571/nowy,rjp,dla,linii,181.php


    Temat: [pr] Torba kolejarza też musi siedzieć
    Aron, to Wielkopolska, a już szczególnie na trasie Leszno-Poznań PKS
    nie istnieje praktycznie. Po pierwsze musi jechać naobkoło przez
    Stęszew-Komorniki, po drugie są bodajże 3-4 połączenia przy
    kilkudziesięciu pociągach, po trzecie czas przejazdu najszybszego
    autobusu pośpiesznego jest 10 minut dłuższy od osobowego pociągu.
    Doliczając wiecznie rozbabrane Komorniki i Stęszew no to krzyż na
    drogę autobusem. Dlatego na Leszno-Poznań w pociągach dowolnego
    rodzaju jeżdżą tłumy, np dzisiaj 10:19 - 11:30 było zapełnienie
    bliskie 100% prawie przez całą drogę.

    Źródło: topranking.pl/1572/pr,torba,kolejarza,tez,musi,siedziec.php


    Temat: Pozegnanie linii Ostroleka - Wielbark (dlugie i smutne)
    Oto, co myśli mój Przedpiśca, "K.Sz." <k.szymaszc@lot.pl


    Ale czy jednym z tych powiatow nie jest powiat z siedziba starostwa
    w MLSZDZZWN? Nie wiem zreszta... Ja tym pociagiem jechalem
    do Wolomina, wiec mam go za podmiejski. Zreszta chyba wszystkie
    kible Tluszcz - Ostroleka mozna przerobic na wagonowe. Tylko
    po co? One chyba maja byc dla ludzi przy tej linii...


    No właśnie. Z moich obserwacji wyciągnąłem wniosek, że pociągi na tej linii
    sa najbardziej potrzebne ludziom dojeżdżającym do pracy/szkoły/urzędu/Domu
    Kultury w MLSZDZZWN. Nie do Warszawy (większość chyba z PKS korzysta), ani
    Ostrołęki, bo stacja w niej za miastem praktycznie leży. Największa wymiana
    pasażerów jest właśnie w Wyszkowie, a największą frekwencję zaobserwowałem
    na odcinku Wyszków - Dalekie (w dwóch jednostkach 70% miejsc zajętych).
    Więc, jeżeli IP pojedzie przez Ostrów (nie Wielkopolską, oczywiście, a
    Mazowiecką 8-)), to ilość pasażerów, zeń korzystających, może drastycznie
    spaść.
    No, chyba, że nastąpi dzięki niemu renesans przewozów pasażerskich między
    Ostrołęką a Małkinią. Może wówczas starosta ostrowiecki zapragnie mieć u
    siebie pociągi na stałe, i na nie łożyć zacznie. Taki szynobusik
    Ostrołęka - Ostrów Maz. - Małkinia skomunikowany z pociągami w kierunku
    Warszawy i Białegostoku chyba miałby powodzenie?


    Źródło: topranking.pl/1573/pozegnanie,linii,ostroleka,wielbark,dlugie,i.php


    Temat: 215M, SM42-2000 i inne...


    Jesli ktos chcialby sobie zobaczyc - oto pare ciekawszych fotek z
    kolejnej
    porcyjki:

    http://kolej.czuby.net/gal/sa105/101.jpg - znany doskonale szynobus,
    ale -
    UWAGA! - podsylany z Poznania do Warszawy jeszcze bez oznaczen i napisami
    "Warszawa" na tablicach kierunkowych. Dodam, ze to zupelny przypadek -
    nie
    mialem pojecia o dacie i porze jego przejazdu, a jedynie focilem sobie
    troche na E20 - szlak Kostrzyn Wielkopolski-Wrzesnia, a konkretniej wies
    Libartowo miedzy Kostrzynem i Gultowami. Swoja droga piekne miejsce -
    kawalek dalej kapitalnie wysoki nasyp jak na plaskie i malo zroznicowane
    tereny, przez ktore biegnie E20.


    Miałeś wielkiego farta z tym 215M:).
    Ja natomiast kiedy chciałem pojechać do Zamościa na "szynobusy dla gmin"
    wielkiego pecha, nie dość że wujkowi zepsuł się blachosmród (a PKS-u nie
    było) to jeszcze siadły mi baterie w Minolcie:(((
    A cr2 wcale nie tak łatwo dostać.


    Źródło: topranking.pl/1576/215m,sm42,2000,i,inne.php